otel dekorasyon

başa dön
15 ARALIK
2091 defa Okundu

Açık Büfe Tasarım ve Uygulama Yöntemleri

 

Açık Büfe Tasarım ve Uygulama Yöntemleri

Kristal Endüstriyel Genel Müdürü Ramazan Kaynakçı, sektörel faaliyetlerini sürdürdükleri endüstriyel mutfakların tasarım ve uygulama sürecini, değerli Projem okurları için aktardı...

Rahat ve doğru planlanmış bir açık büfe alanı, hem şefler hem de misafirler için son derece önemlidir. Bu nedenle, bu konu ile ilgili olarak otel henüz yapım aşamasında bile değilken, mimarlarla proje üzerinde karşılıklı görüşmeler yapıyoruz. Gerekli olan alanın metrajını netleştiriyoruz. Ardından, iç mimarın mekan için düşündüğü çizgiyi, açık büfeye de yansıtacak şekilde dizayn ediyoruz..

El eskizlerinden sonra büfenin plan üzerindeki detaylarını belirliyoruz. Bu detaylarda, misafirin ilk giriş noktası ve restoranın oturma planı da düşünülerek; ekmek, çorba, sıcak, soğuk, şov ve diğer büfe bölümlerinin yerleşimi yapılıyor. Detay projeleri çizilirken; geçiş aralık, giriş, çıkış ölçülerine sadık kalıyoruz. Proje bittikten sonra, mimarlar ile son bir toplantı daha yaparak onaylarına sunuyor, ardından da üç boyutlu çizim aşamasına geçiyoruz. Bu gerçekçi çizimler sayesinde, ileride oluşabilecek hataları da minimuma indirmiş oluyoruz. Üç boyutlu çizimden sonraysa proje için üretim aşaması başlıyor.

İlk başta seçilen materyale göre dkp ya da krom olarak iskeletler imal ediliyor. Dkp üretilen iskeletler korozyona karşı dayanıklı olması için elektrostatik yöntem ile boyanıyor. Krom iskelet ise bu işleme tabi tutulmuyor, sadece polisaj işlemi uygulanır. Boya ve polisaj işlemi biten iskelet, ahşap işleme alanına gönderiliyor. Daha önceden hazırlanmış motifler ve diğer birleştirme elemanları ile iskeletler hassas bir şekilde kaplanıyor. Bu kaplamalar, mutlak surette projede belirtilen detaylar ile hazırlanıyor. Pek tabii ki gövdede sadece ahşap değil, çeşitli materyaller de kullanılabiliyor. Ardından, kaplanan iskeletler ahşap boya bölümüne gönderiliyor. Bu bölüm, boya tozunun zerreciklerini havada yakalayan ve iç çeperlerinden su akan bir kabinden oluşuyor. Bu sayede boya işlemede daha kaliteli yüzeyler elde ediliyor. Boyama işlemi sürerken, granit işleme bölümünde büfenin üst tablaları hazırlanıyor. Granit, çimstone, mermer veya akrilik materyallerin işlendiği bu alanda, büfede gerekli boşluklar bırakılarak, tabla detay projeye uyularak hazır hale getiriliyor. Son olarak da metal işleme bölümünde büfe ile alakalı olan nefeslik, tabaklık, ısıtma ve soğutma gibi diğer ara elemanlar hazırlanıyor. Ahşap boyaması biten ürünler bir günlük kuruma süresinin ardından sevkiyat için hazır hale getiriliyor.

Ahşap kaplanmış iskelet, kesimi bitmiş granit ve diğer metal ara elemanlar ile otele sevk edilen büfe parçaları, uzman ekip tarafından montaj işlemi için projedeki yerlerine göre dağılımı yapılıyor. Çeşitli yöntemler ile zemine sabitlenen büfelerin üzerlerine tablaları konuyor, ardından gerekli diğer elemanların montajına geçiliyor. Bu işlem tamamı ile bitince de son bir test yapılarak ısıtma, soğutma, aydınlatma sistemleri kontrol ediliyor ve misafirlerin kullanımı için hazır hale getiriliyor. 

Turizm sektörüne üretimler, zincir şeklinde ilerler...

Turizm tesislerinin yiyecek ve içecek alanlarında ihtiyaç duyulan her ne ise, tüm bunları Kristal Endüstriyel sorunsuz bir şekilde çözümleyebiliyor. Özellikle sektör üretimlerin hepsinin zincir şeklinde birbirine bağlı olduğunu düşünen firma yetkilileri; mutfakların, açık büfelerin, soğutma gruplarının, bunların cihazlarının vb. ekipmanların tek elden karşılanıyor olmasının, son derece  önemli olduğuna değiniyor.

Her projesinde mimarlarla ortak çalışan Kristal Endüstriyel, ilk olarak projelendirilecek alan yapısına ve bu alandan hizmet alacak kişi sayısına göre projenin teknik yol haritasını belirliyor. Yatırımcı ve mimardan hem mimari konsept kurgusunu hem de özel istekleri dinliyor. Ve kendilerine ayrılan alanın tamamını bilgi ve tecrübelerine dayanarak, yine kendisi projelendiriyor. Bu süreçte, tıpkı bir endüstriyel ürün tasarımcısı gibi çalışarak; her detay Kristal Endüstriyel üretimiyle uygulanıyor.

Mimari ekip, yatırımcı ve Kristal Endüstriyel ortak akılda buluşuyor...

Firma temsilcileri, açık büfelerde kullandıkları ahşap, granit veya daha farklı malzemelerin tüm detaylarını mimari ofisten aldıklarını belirtiyorlar. Bu anlamda açık büfelerde her tesisin detayları birbirinden çok farklı olabildiğinden, yeme-içme alanlarının projelendirmesi de tesis konsepti dahilinde gerçekleştiriliyor. Tasarımlar ve konseptler ne gerektiriyorsa, Kristal Endüstriyel olarak bu konuda hiç bir sıkıntı yaşamadan konsepte uygun çözümlemeler yapılabiliyor. Örneğin eğer açık alanda da sunum istasyonları olacaksa, buralara özel sıcak show büfeleri, dondurma arabaları, hamburger büfesi, salata büfesi ve daha pek çok çözümü üretebiliyor.

Elbette tesis konseptine uygun mutfak ve açık büfe planlamaları yapılırken bazı isteklerle karşılaşıyorlar ve bu da proje genelinde zaman zaman sıkıntılı bir süreç yaşanmasına neden olabiliyor. En başta gelen negatif durumsa, yatırımcının maliyet düşürme çabaları... Öyle ki açık büfe standlarının ana konstrüksiyon ve teknik hizmeti kendilerinden almak isteyip; mobilya, mermer vb. dekoratif malzeme uygulamalarını çalışılan diğer mobilya firmalarına yaptırmayı talep etmeleri... Ancak bu tarz bir karar, zamanla açık büfelerdeki teknik ekipmana zarar verebiliyor, çalışma performansını aksatabilecek arızalara neden olabiliyor. Bu nedenle Kristal Endüstriyel, yatırımcının bu tarz isteklerine asla taviz vermiyor.

Kristal Endüstriyel, proje tasarımı ve kurulumu sonrasında da hizmet sunmaya devam ediyor. Kendi bünyesinde bulunan profesyonel aşçıları aracılığıyla, kurulum yapılan tesisin mutfak personeline eğitimler veriyor.

Kristal Endüstriyel, firma duruşu olarak sadece proje tasarlayıp uygulamıyor, proje sonlandıktan sonra da çözüm ortaklığını sürdürüyor. Bu konuda firma yetkilileri şunları aktarıyor.

“Her şeyden öte ürünlerimizin 2 yıl,  yedek parça teminimizin ise 10 yıl garantisi var. Bu anlamda teknik servis, satış sonrası hizmet çok önemli. Şöyle bir örnek vermek gerekirse; 1000 kişilik bir otelde bir kişi ortalama 5 tabak harcar ve bu da toplamda 5000 tabak anlamına gelir. Eğer yemek saatinde bulaşık makinesi arıza yaparsa o 5000 tabağı elde yıkamak mümkün değildir. Ve o arızanın anında giderilmesi gerekir. İşte bu yüzden 7/24  çok hızlı bir hizmet sunmaktayız. Güçlü teknik ekibimiz ve araçlarımız, en ufak bir sorun da dahi müşterilerimizin yanında yer alıyor. Bunun yanı sıra Antalya Bölgesi dışında da servislerimiz mevcut.”