otel dekorasyon

başa dön
16 ŞUBAT
1165 defa Okundu

Şah Cihan ın Sonsuz Aşkının Simgesi Royal Taj Mahal...

Şah Cihan' ın Sonsuz Aşkının Simgesi Royal Taj Mahal...

Binlerce yıl önce aşkı mimariyle tarifleyen anıt, şimdi Akdeniz’de konuklarını aşkla ağırlıyor... Stone Group Hotels zincirine ait Royal Taj Mahal, Side’de 40.000 m2’lik bir alana konumlandırılan mimarisiyle turizm yapıları arasında fark yaratıyor.

           

Haziran 2015’te ultra her şey dahil konseptiyle konuklarını ağırlamaya başlayan Royal Taj Mahal, KRT Mimarlık tarafından mimarilendirilmiş. Babür İmparatoru Şah Cihan’ın ölen eşi Banu Begüm’e tuttuğu iki yıllık yasın ardından 20 yılda (1632-1652) inşa ettirdiği Taj Mahal, mimari konsept olarak işlenmiş. Manavgat özel çevre koruma alanında bulunan tesis, arsanın denize hakim yapısı ve yatırımcının hemen yan komşusu olan diğer yapı gözetilerek bloklar oturtulmuş.

Taj Mahal formundaki lobi kütlesi form olarak diğer bloklardan kendini ayırmış. Bu blok kendi çekirdeğinde lobisini oluşturacak şekilde tasarlanmış. Yatak blokları da denize dik bir şekilde yine bu bloğun 2 kolundan uzandırılmış. Odaların %80’inin deniz gördüğü tesiste, yatak bloklarının çoğunda galeri boşluğu oluşturulmuş. Tavandan alınan gün ışığıyla da aydınlık ve ferah koridorlar tasarlanmış.

Tesisin giriş saçağına yaklaşırken iki adet dev Taj Mahal kulesi tasarlanmış. Simetrik ve düz bir lobi, tüm mekanı konuklara algılatacak şekilde geniş ve ferah tutulmuş. Lobi katında denizin ve bahçenin görülebileceği bir teras tasarlanmış. Lobi katının bir alt katına ise A’la Carte restoranlar, toplantı salonları, kışlık animasyon, çok amaçlı salon ve bu alanların rahatlıkla dağılabileceği geniş fuayeler ve büyük bir alt lobi mimarilendirilmiş. Bu katın bir altına da 2. bodrum alanı konumlandırılmış. SPA, kapalı yüzme havuzu, fitness, satış birimleri ve ana restoranın bulunduğu bu alanda, tüm mekanların geniş ve aydınlık tasarlanmasına  özen gösterilmiş.  Tesisin  havuza çıkışıysa tek bir  noktadan sağlanmış.

KRT Mimarlık temsilcileri, arsa yapısının plan olarak kendilerine fazla hareket imkanı vermemesinden dolayı tesise kimlik kazandırmak için farklı yollar aramış. Bu noktada, lobi bloğu Taj Mahal olarak tasarlanmış. Bu tasarım, hem ebat hem de form olarak Antalya ve çevresindeki 4-5 yıldızlı otellerden farklı ve dikkat çekici olacak şekilde planlanmış.

Yan yana uzanan otel bloklarının arasında kendini Side'nin dışından dahi belli edebilecek ayırt edici  kuleler tasarlanmış. İlk anda dikkat çeken ana blok yapısı, daha sonra tüm otel yapısının mimarisini şekillendirmiş. Tüm yapıyı saran küçük ebatlı kubbeler, balkon korkulukları, süsler, cephedeki kemerler; ana yapının tamamlayıcıları olarak mimariyi şekillendirmiş.

Klasik ve modern çizgilerin bir arada harmanlandığı Royal Taj Mahal’de, yan blokların orijinal Taj Mahal yapısının yan binaları gibi kırmızı olarak kullanılmış. Ana bloğun ise Taj Mahal olarak saf beyaz renkte olması düşünülmüş. Olabildiğince fazla yeşil ve havuz alanı bırakılarak, konukların ferah bir ortamda tatillerini geçirmeleri sağlanmış.

 

İç Mimari de Hindistan ve Uzak Doğu Motiflerini Akdeniz’e taşıyan Royal Taj Mahal...

Art Mim Mimarlık tarafından projelendirilen Royal Taj Mahal’in iç mekan tasarımı; doğu motiflerinin ve renklerinin modern bir sentezi...

Tesise gelen konukları ultra bir konforla ağırlamayı hedefleyen yatırımcılar, konsept kurgu olarak belirlenen orijinal Taj Mahal’den yol almaktan son derece memnunlar. Stone Group Hotels’in 6. oteli olan tesis konsepti, zaten grubun yönetim kurulu başkanı Ramazan Taş’ın da en büyük hayallerinden biriymiş... İşte bu hayalden yola çıkan Art Mim Mimarlık’tan iç mimar Hakan Külahçı ve ekibi, dünyanın yedi harikasından biri olan anıtsal yapıya benzer mimarinin esintilerini tesisin iç mekan tasarımına yansıtmışlar. Ortaya da kendine has bir duruşu olan, doğu-batı sentezi olarak modern yaşamın konfor tutkusuna doğrudan seslenebilen yepyeni bir tesis çıkmış.


Doygun ve parlak renkler, kendi içinde ahenkli bir kurgunun temeli olmuş.

Tesis girişinde konukların beklentilerini yükselten mimari kurgu, içeri girer girmez hissedilen bu beklentiyi fazlasıyla karşılar olmuş. Hindistan’ın enfes baharat renklerini ya da tekstillerini anımsatan doygun renklerin vuruculuğu, oldukça cesur kullanılmış. Granit zeminlerde görülen hardal sarısı, nefti yeşil, soft sarı ve bej renkleriyle tasarlanan geometrik formlar, merkez tavan boyamasında yansıma olarak kullanılmış.

Alanda son derece hareketli olan kurgu, resepsiyon deskinin bulunduğu alanda yerini biraz daha dinginliğe bırakmış. Ancak renkler konusunda taviz verilmeyerek çarpıcılıktan vazgeçilmemiş. Kahverengi ahşap ve hardal sarısı aydınlatmalı onyx mermer, mekanın vuruculuğunu güçlendirmiş. Desk arkasında kullanılan aydınlatmalı dünya haritası, tesisin globalliğine bir gönderme yapmış.

Tesisin genelinde mermer ve granit yoğunluklu olarak kullanılmış. Taj Mahal’de görülen duvar süslemelerinin benzerleri, mermer üzeri kabartmalar olarak duvarlara hareket katmış. Lobi alanında bulunan mobilyalarda Hint motifli ahşap masa ve taburelerin yanı sıra tekstillerde de bu dekor renklerle hissettirilmiş.

Lobi bar alanında sakin bir ortam yaratılırken, koyu renk ahşaptan tasarlanan bar dolaplarındaki oyma motifler, mekana klasik bir hava vermiş.

Resepsiyon ve lobi alanı ile katlar arasında bağ kuran merdivenler, tüm galeri boşluğunu dolduran heykelsi ve dekoratif bir öğe olarak kullanılmış. Kolonlarda görülen geometrik çizgisellik, orjinal Taj Mahal’de de yer alan  dekoratif bir unsur olarak birebir uygulanmış.

Hindistan ve Uzakdoğu Mutfakları’nın ağırlıkta olduğu, bunun yanı sıra Akdeniz ve Meksika mutfaklarına da yer verilen  A’la Carte’lar, mekanlarda yaratılmak istenen ambiyansı doğrudan yansıtacak şekilde tasarlanmış. Örneğin Meksika A’la Carte için seçilen tekstiller, ülke kültürünü direkt olarak yansıtmayı başarmış. Geleneksel Meksika hasır şapkasından tasarlanan aydınlatmalar, mekanda hissettirilmek istenen efekti yüklenmiş.

Deniz ürünleri mutfağının ağırlıkta olduğu restoran alanında, mavi rengin ahşapla buluşması doğal bir ortam yaratmış. Kullanılan en dikkat çekici dekoratif detaysa, üfleme cam tekniği ile tasarlanan ve aydınlatma olarak kullanılan onlarca cam balık heykeli olmuş. 

 

Tesisin odalarında, genel mekanlara kıyasla kullanılan soft renklerle, çok daha dingin bir hava hakim olurken, mobilyalarda ve yatak başlarında ahşap işçiliğinden taviz verilmeyerek az da olsa hareketlilik sağlanmış.

 

 

PROJE KÜNYESİ

PROJE ADI: ROYAL TAJ MAHAL HOTEL *****

MİMARİ PROJE : KRT PROJE

PROJE MÜELLİFİ: MİMAR ONUR KURT

STATİK BETONARME PROJE: KRT PROJE

STATİK BETONARME PROJE MÜELLİF: Y.İNŞ.MÜH. ÖZGÜR KURT

ELEKTRİK PROJE : DİNÇ ELEKTRİK

MEKANİK PROJE: MATEK MÜHENDİSLİK - YUSUF KOLANCI

İÇ MİMARİ: ART MİM

PEYZAJ MİMARİ: TÜLAY TOSUN

PROJE MÜDÜRÜ: KEMAL ÖZ

İŞVEREN VE MÜTEAHHİT : SERTAŞ A.Ş.

YERİ: EVRENSEKİ /MANAVGAT/ANTALYA

ADA PARSEL:205 ADA 1 PARSEL

ARSA ALANI: 22.853  m²

İNŞAAT ALANI: 50.000 m²

PROJE TARİHİ: 2013-201