otel dekorasyon

başa dön

Doğadan ve bilim kurgudan ilham alarak tasarlıyor

Doğadan ve bilim kurgudan ilham alarak tasarlıyor

Bilim kurgu dünyası, doğa, efsaneler, hayaller, ihtiyaçlar… Onun ilham kaynakları… Tasarımları ona ve mobilyada bir dünya markası olan Bienal’e yaşam enerjisi katıyor. Endüstriyel Tasarımcı İranlı Farhad Ghaffari’nin kimi zaman bir arıdan esinlenerek tasarladığı koltuk, kimi zaman bilim kurgu filmlerinin ışığında ortaya çıkan açık büfe tasarımları, kimi zamanda hijyen ihtiyacından ortaya çıkan eserleri Bienal’in dünya çapında imza attığı önemli projelerde karşımıza çıkıyor.

Doğa ile iç içe olmak ilham veriyor

İran’da başladığı üniversiteyi bırakarak konservatuvar ya da endüstriyel tasarım okumak hayaliyle Türkiye’ye gelen Farhad Ghaffari, Eskişehir Anadolu Üniversitesi’nde hayallerine ulaşma fırsatı buluyor. Üniversitenin endüstriyel tasarım bölümünü kazanan Ghaffari, 3. Sınıfta Erasmus ile Portekiz Escola Superior de Artes e Design okuluna gidiyor. Ghaffari, okulu bitirdiği gibi iş hayatına atılıyor. Türk kültürüne karşı her zaman büyük bir ilgi duyan Ghaffari, fotoğraf ve dağcılık merakından dolayı Antalya’ya yerleşme kararı alıyor. Doğa ile iç içe olmak amacıyla yerleştiği Antalya, kariyeri için de önemli bir adım oluyor. Doğadan aldığı ilham ile yaptığı tasarımları ile dikkatleri üzerine çeken Ghaffari, bilim kurguya da büyük ilgi duyduğunu açıklıyor. Farhad Ghaffari, “Yaptığım tasarımlarda da doğadan, bilim kurgu dünyasından birçok örnek bulabilirsiniz” diyor.  

Önemli projelerin aranan markası

Öpçin Şirketler Grubu’nun mobilya markası Bienal, dünya çapında aranan bir marka haline geldi. Antalya’da kurmuş olduğu 50 bin metrekarelik yeni fabrikasında üretim yapan Bienal, dünyanın dört bir köşesinde anahtar teslim üst düzey projeler üstleniyor. Nijerya’da Sheraton Lagos Hotel, Hindistan’da Feathers Chennai, Umman’da Anantara Al Jabal Al Akhdar Resort, Irak’ta Qasr Aldur Hotel, Amerika Birleşik Devletleri’nde Distrikt Otel ve Staybridge Suites Times Square New York Bienal’in imza attığı önemli projeler arasında yer alıyor. Markanın çatısı altında Bienal Home ile ev mobilyası, Bienal Project ile anahtar teslim proje-taahhüt işleri, Bienal Contract ile projelere yönelik iç ve dış mekan hareketli mobilya grubu, aksesuar, aydınlatma gibi farklı ürün grupları üretiliyor.

 

 

Farhad Ghaffari, açık büfe çalışmalarında doğadan ve bilim kurgu dünyasından ilham alıyor. Ghaffari’nin uzay gemisi, buz dağı, yonca, at, kurbağa gibi farklı obje ve canlılardan ilham alarak tasarladığı açık büfe ZPoint Açık Büfe firması için yapılmış. 

 

 


Ghaffari’nin altın pusula için yaptığı yorum şöyle: “Tanrılar tarafından yeryüzüne bir pusula fırlatılmıştır. Hızla yanarak yere düşen pusula, bahçedeki çitleri kırarak toprağa saplanır.”

 

 

Farhad Ghaffari & İbrahim Özen’in takım çalışması yaparak tasarladığı lavabo Türkiye Seramik Tasarım yarışması Şubat 2014’te dereceye girdi.
Farhad Ghaffari’nin yine İbrahim Özen ile üzerinde çalıştığı Slice lavabo, hijyen ihtiyaçları göz önüne  alınarak tasarlanıyor. Slice suyun üzerinde tutunamadığı bir lavabo tasarımı. Lavabonun üzerine yerleştirilen boşluklu yapıdaki ahşap yüzey ile suyun sorunsuz bir şekilde deliğe akmasını sağlayan forma sahip. Bu sayede hem evlerde hem otel ve restoranlarda hem de kalabalık mekânlarda kullanım kolaylığı sağlıyor. Seramik ile herhangi bir bağlantısı bulunmayan ahşap istenildiğinde sorunsuz bir şekilde çıkarılabiliyor.

 

Endüstriyel tasarımcı, bir arıdan esinlenilerek yaptığı koltuğa Henry ismini koyuyor. “Hanry Sofa
Biomimicry, kısaca “DOĞAYI TAKLİT ETMEK” anlamındadır. Her şey doğadan gelir” diyen Farhad Ghaffari, bu düşünceyi tasarıma aktarıyor. Bir arıdan esinlenilerek Henry ismini verdiği koltuğu tasarlıyor. Ghaffari, “Böcekler başlıca iham kaynaklarımdandır. Onları eklem detaylarına kadar incelemek, fotoğraflarını çekmek bana birçok şey öğretiyor. Yaptığım tasarımlarda onların etkileri görülebilir. Henry, arılardan esinlenilerek yapılmış bir koltuk tasarımı. Ayaklar, kolçaklar ve sert çizgiler arının mükemmel yapısını anımsatıyor” diyor.

 

 

Farhad Ghaffari, Kadınlar Gününü de unutmadı. Antalya’daki kadın mimarlar için kadınlar gününe özel tasarlandığı kadın silueti mumluk çarpıcı bir tasarıma sahip. Mum eridikçe kadın silueti içerisinden dışarıya akıyor, Kadın silueti ışık saçıyor, ve yavaş yavaş eriyor..

 

Krom-lazer makine kasası Antalya’da Tugayhan Makine Metal Sanayi firması için tasarlanmış. Çalışmaya Ghaffari tarafından Angry Man ismi verilmiş. Ürün formu, tasarımcı tarafından sinirli ve kızgın suratın soyutlanmasıyla şekillendirilmiş. Sağ ve sol taraflarda bulunan açılabilir kapaklar, kesilmiş kromun atık parçalarını çıkarmayı kolaylaştırma amacıyla düşünülmüş. Sarı ve siyah rengi ise gücün göstergesi olarak seçilmiş.

 

 

Farhad Ghaffari’nin, duty free ürünlerinin satışı için Phantome isimli Kiosk tasarımı, ‘IC Hotel Green Palace’, ‘IC Hotel Santai Family Resort’ ve ‘IC Hotel Residence’ hotellerine uygulandı. Stand içerisinde bulunan tablet cihazı sayesinde kullanıcı Duty Free Store ürünlerine ulaşıp satın alabiliyor. Ürün hazırlanırken engelli kullanıcılar da düşünülmüş, çizgileri ve boyutu herkese uygun olacak şekilde tasarlanmış. Phantom Kiosk; yanlardan bakılınca hayalete benzeyen ince ve zarif bir tasarıma sahip olduğu dikkat çekiyor.

 

İki, birde tam… İki, birde anlamlı… Tıpkı sen ve ben gibi. İki birde saklı… Tasarımcı, Secret Sehpa ismini verdiği çalışmasını bu şiirle anlatıyor. “İki sehpa nasıl birleşir? İki sehpa formu bozulmadan nasıl bir olur?” fikrinden hareketle bir bütün olarak tasarlanan sehpa gövde yapısından dolayı stabil ve sallanmaya karşı bir forma sahip. Tasarımda, mat siyah metal ve koyu hareli ceviz tabla kullanılmış.